Strefa pasażera

Prawa pasażera

Prawa pasażera

Każdy pasażer linii lotniczych wspólnotowych podróżujący w ramach Unii Europejskiej, a także wylatujący z lotniska znajdującego się na terenie Unii Europejskiej do krajów trzecich lub przylatujący na lotnisko znajdujące się na terenie Unii Europejskiej z kraju trzeciego posiada następujące minimalne prawa względem przewoźnika:

  • prawo do opieki
  • prawo do odszkodowania
  • prawo do zwrotu pełnej ceny biletu
  • prawo do zmiany planu podróży
  • prawo do zwrotu części ceny biletu za zmianę klasy podróży
  • prawo do informacji o prawach pasażera
  • prawo do informacji o tożsamości przewoźnika
  • prawo do złożenia skargi na przewoźnika lotniczego
Więcej informacji na stronie Urzędu Lotnictwa Cywilnego: www.ulc.gov.pl

Przed podróżą warto zaznajomić się z "Prawami pasażera" linii lotniczych. Pobierz broszurę wydaną przez Komisję Europejską, DG ds. Energii i Transportu (B - 1049 Bruksela).